torsdag, februari 28

Mer träning idag

Det blev en tur till Hertsjö ridhus på kvällen för lite mer lydnadsträning och lite agility.
Tissla fick komma in och träna lite apportering en kort sväng eftersom vi har stora problem med apporteringen på ridhusunderlag där Tissla tycker att apporten är äcklig och försöker gräva ner den. Ikväll så provade jag att lägga apporten där jag dragit bort sanden precis under apporten där hon tar den och då var det inga som helst försök till att gräva ner den så jag fick min teori bekräftad över att det var underlaget så det är bara att nöta vidare så får vi se om det går att fixa eller om vi får ge upp det där med apportering i ridhus.

Sen fick Michelle komma in och träna, äntligen tyckte hon. Rolle kollade av att vi skött läxan som vi skulle och det fick vi väl godkänt på men nu skulle jag inte acceptera nå ljud från henne utan bryta henne då och börja om. Sen skulle jag försöka vara mindre stel i förflyttningarna och det är lättrare sagt än gjort skulle jag vilja påstå, men jag får väl försöka.
När vi var klar med det så tränade vi lite med apporten en stund innan det var dax att börja bygga fram agilitybanan.

Nypa överraskade mig totalt ikväll på agilitybanan.. Det var bara att springa och peka vad hon skulle göra och det gjorde hon hur bra som helst utan tveksamheter. Jag som trodde att jag skulle behöva upprepa tunnlarna lite och ha lite problem med handlingen på henne men inte något kan jag klaga på med henne ikväll. För att tränat så lite agility som jag har gjort med henne så är det jätte konstigt att hon är så duktig som hon är, det är skit kul!

Inga kommentarer: