torsdag, februari 14

Torsdags träning i Hertsjö

Ikväll packade jag in Michan och Nypa i bilen och lämnade dom andra hemma. Tissla som löper fick stanna hemma för det och Soda skulle få följa med husse på styrelsemöte på ridskolan på lite socialträning (hon skötte sig jätte bra).

När jag och Michelle kom in i ridhuset så började träningen med att Fridas lilla William fick mata Michan med en massa frolic och han skulle bara ha mer och mer frolic och Michelle tackade inte nej till det.
Sen passade vi på att fråga Rolle om tips på hur vi skulle träna in att Michelle går för långt fram i positon så nu ska jag gå och vara "nödig" med ännu en vovve :).
Vi fortsätter med våra inkallningar som går riktigt bra men det var några gånger som hon tjuvstartade lite, det var nog lite mycket motivation till mig eftersom hon hade blivit belönad med lite kamp mellan och det är ju bara sååå roligt tycker lilla fröken.
Sen blev det lite apportering och där började vi med att kasta apporten så att inte Michelle fick ta den och från det in med henne fot och sen fick hon hålla den en stund innan jag tog tillbaka den och det blev massor av beröm och så körde vi på ett par gånger, först få henne taggad på apporten utan att hon fick ta den och sen sitta lungt vid sidan och hålla i den och massor av beröm och det fungerade jätte bra för hon har inte hållit apporten så här länge så många gånger.
Som avslutning så tränade vi snabba läggande näsa mot nos och det var en stor skillnad på läggandet efter några gånger, hon riktigt kastade sig ner på backen.

Nypa fick träna lite agility en sväng ikväll. Jag hade tänkt att ta det lite lungt och försiktigt och hjälpa henne ganska så mycket ikväll eftersom hon inte kört nå agility sen i början av "vintern" men så tyckte inte riktigt Nypa utan hon satte full fart och chockade matte totalt så det var ju bara att köra, men hon behövde lite hjälp med tunnlarna som inte var raka utan böjda ikväll men när hon väl hade sprungit igenom dom en gång så gick det av bara farten, men roligast tror jag ändå att balansen var för den for hon över flera gånger utan att vi ens skulle över den...
Jag tror att vi måste börja träna lite mer agility med den här fröken för hon verkar tycka det är stört roligt min lilla "tant".

Inga kommentarer: