tisdag, februari 26

Träning vid Jysk

Ikväll så träffades vi i träningsgruppen på parkeringen vid Jysk för lite träning.
Michelle fick börja med positionsträningen som vi fortsätter med. Vi fick hjälp med klickern ikväll oxå (tack Kerstin). Inte så mycket att säga om det för hon har blivit så duktig på det här om man bortser från lite pip som kommer lite då och då när hon inte riktigt förstår.
Det blev lite inkallning oxå men den gick så bra ikväll att jag kände att vi inte behövde nöta det något ikväll.

Sen fick äntligen Tissla vara med igen efter att fått stanna hemma och löpt men nu var det dax igen för henne att få träna lite igen.
Blev lite linförighet och positionsträning till att börja med och det märktes att vi inte tränat så mycket på senaste tiden.
Inkallningen var däremot oförändrad sen sist, förutom det att jag var lite klantig och glömde bort att jag bara har handtecken på stoppet och klämde i med ett stanna oxå, Tissla tittade lite konstigt på mig innan hon bestämde sig för att jag förmodligen menade att hon skulle stanna. Vi gjorde om den inkallningen och då använde jag bara handtecknet och då var det inga som helst frågetecken över vad det var jag ville att hon skulle göra.
Som avslutning så dammade vi av apporteringen lite, först så bara med att gå runt och bära den lite, sen en inkallning med apporten mellan henne och mig. Det var inga som helst problem så då försvårade vi det lite till så jag la ut apporten rakt ut från Tissla och sen ställde jag mig en vinkel så att Tissla fick en liten sväng men ändå behålla fokusen på mig och det blev ett jättefint gripande helt utan lek! så vi ska nog fortsätta träna så här ett tag så får vi se om hon ger fan i att leka med apporten sen.

Inga kommentarer: