torsdag, januari 17

Träning av småttingarna

Ikväll så var det träning i Hertsjö samtidigt som det var sektormöte på klubben som gjorde att det inte var många folk och tränade ikväll. När jag kom dit så var det två stycken där men de hade i stort sett tränat klart så det slutade med att jag blev ensam kvar och jag var väl inte så motiverad till att träna så seriöst ikväll så det blev träning med de minsta.

Nypa fick börja med lite fritt följ och det gör hon riktigt bra så vi har börjat svänga lite smått nu oxå. Jätte duktig är hon. Sen tränade vi lite sitt-stanna kvar som vi inte är så duktig på och när jag backar ifrån henne så går det ganska bra, men jag kan inte gå ifrån mer än något steg än men snart så ska väl det oxå gå.
När vi hade tränat det så tränade vi på att leka istället och det var tydligen riktigt roligt för det blev rejäl fart på lilla Nypa och en massa morr när vi kampade.

Soda fick oxå träna lite fritt följ men vi började med att hon fick gå ikapp och söka upp mig eftersom det var mycket annat som var intressant där inne i ridhuset men det köpte hon fort och vi behövde inte hålla på länge med det innan hon följde med så fint på vänster sida.
Det blev oxå lite sitt-stanna kvar men Soda var lite duktigare på det så jag behövde inte riktigt backa ifrån henne och jag kunde gå något steg till från henne.
Även här avslutade vi med att träna på att leka och här var det en till som tyckte det var en toppen idé.

Inga kommentarer: