söndag, januari 20

Det blir inte alltid som man tänkt

I helgen så var det tänkt att vi skulle träna hund hela helgen, rapport på lördag och sök på söndag... Men då blev jag "inkallad" akut för att jobba i helgen så det var bara att ställa in hundträningen.


Det första jag möts av när jag kommer på lördag morgon är en liten kalv som knatar runt i lagårn som fötts en stund tidigare. Det var bara att försöka stänga in den någonstans där den inte var i vägen medans jag lite stressat försökte hinna klart allt innan tankbilen som skulle komma på morgonen kom...

Sen på idag så var det lugnt på morgonen och kon som hade kalvat började släppa lite mer mjölk så det blev ganska så mycket råmjölk och hyresvärden på andra sidan vägen håller på att bunkra upp med råmjölk nu inför deras kalvningar så de kan ge kalvarna det direkt dom sticker ut huvudet. Så jag var dit med en flaska när jag var klar med morgon-stöket.

Precis när jag börjar fundera på att gå tillbaka till bilen och åka hem och sätta mig en stund så försvinner Susann och när hon kommer tillbaka så trycker hon en liten kattunge i händerna på mig och sen säger hon -hej då och nästan stänger igen dörren framför näsan på mig. Så där står jag med en liten missunge och ett fånigt uttryck i ansiktet och undrar vad som hände. Det var bara att stoppa den lille innanför jackan och sätta sig i bilen och åka hem. Så nu har vi fått tillökning i flocken, en liten huligan-katt som far runt som en liten virvelvind.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu kikar jag in på misselemissen, var det audi...??

Anonym sa...

Å vilken vacker liten misse och söt kalv =) MVH Erica m huliganer http://www.huliganerna.dinstudio.se