söndag, december 30

Tråkigt att vara sjuk

Det är ju inte riktigt jul om inte jag är sjuk och man ska ju hålla på traditonerna (tydligen) så även iår så passade jag på att bli sjuk och det var ju inte så så uppskattat av hundarna som fått hålla sig lugn över jul och inte fått göra så mycket så nu har dom bra mycket överskottsengergi så det bara sprutar ur öronen.
Men eftersom jag tycker det är så tråkit att vara sjuk och sängliggande i flera dagar som jag har varit nu så fick jag nog och plockade fram lite blod och klövar och sen knatade jag ut ett fint viltspår på åkern bakom ladan och sen tog jag hundarna en och en och sen spårade vi.

Cindy som har varit allt annat än intresserad av att spåra riktigt sög in spåret i nosen och tyckte det var bra spännande och spårade jätte fint även om hon tyckte att klöven var lite äcklig så hon nöjde sig med att äta lite frolic istället.

Soda och Nypa var oxå duktiga och hittade klöven på slutet men de tyckte oxå att den var lite äcklig så de nöjde sig oxå med frolicen.

Michelle var näst sist och det märktes ganska tydligt nu var de andra hade haft problem för där tappade hon spåret och det tog en stund innan hon lyckades hitta det igen och sen fick hon lite för bråttom så hon missade sista vinkeln men redde ut det till slut och så hittade även hon klöven som inte var minsta äcklig utan den kunde man ju tugga lite på och ha dragkamp med så den var riktigt rolig.

Sist ut på spåret var Tissla och då hade mamma kommit oxå så jag gav över spårlinan till henne så fick hon göra något hon med. Tissla tyckte oxå det var bra spännande med blod i spåret och hade som dom andra, bråttom, och eftersom det var mamma som höll i linan så var det svårt för mig att bromsa Tissla så mycket som det skulle ha behövts så det gick lite för fort så det blev lite missar men vi kom ju till slutet den här gången oxå och även Tissla tyckte att klöven var riktigt rolig så det blev kamp och så även den här gången.

Det här tror jag vi måste göra fler gånger för alla vovvarna tyckte det var bra roligt även om matte var bra slut sen efteråt... men det var det värt.

Inga kommentarer: