torsdag, december 27

Rapport med träningsgruppen

Idag så träffades vi i träningsgruppen för att prova på rapport med hundarna. Jag som egentligen borde ligga hemma och vara sjuk i soffan knaprade några alvedon och slängde in hundarna i bilen och åkte dit ändå.

Vi blev faktiskt ganska så många så det var riktigt roligt även om jag fick lida för det när jag kom hem igen.
Tissla som tycker det är så kul att äntligen få springa rapport igen gick som draghund och det gjorde hon hur bra som helst ända tills jag (dum som jag är) ändrade lite på rutinerna och skickade tillbaka henne till B-stationen utan att hon fått gå till sin plats och fått sin belöning, då vände hon och gick tillbaka men sprang till slut till B-stationen och matte har lärt sig att rutiner ska hållas.

När vi kom hem igen så var Tissla ganska så nöjd och matte dog skönt på soffan helt slutkörd för flera dagar framöver skulle jag tro...

Inga kommentarer: