torsdag, december 20

Äntligen agility

Ikväll så åkte jag till Hertsjö för att träna lite hund eftersom dom har varit bra dryg ett tag nu.

Michelle fick träna lite lydnad en stund med lite linförighet och apportering som faktiskt går lite bättre men det är fortfarande inte bra.
Sen blev det också ett agility lopp också men det kan vi nog inte skryta så mycket med men vi kom runt i alla fall och roligt verkade hon ha och det är väl huvudsaken.

Soda och Nypa fick också komma ut och träna lite agility men det är ju inte så mycket krav där än utan vi håller på att lära oss hinderna så vi har inte kommit så långt än, men dom är riktigt duktig bara dom vill.

Cindy fick jag vara lite hård på eftersom hon tycker att hon har nosen så nära backen så hon kan ju lika gärna sprina och lukta också men det går inte jag med på så talade jag om att så där ska man banne mig inte göra och då blev det faktiskt mycket bättre och hon fick upp farten bra nog.

Sist av hundarna som fick komma ut var Tissla som blev så taggad när hon upptäckte att hon skulle få köra agility att hon blev lite tokig men roligt tyckte hon att det var i alla fall.. nästan för roligt. Det blev många varv runt banan för henne men inte var hon nöjd med det utan hon ville bra gärna fortsätta massvis med gånger till.
Men vi ska nog träna mer på högerslalom och balansen för det har hon lite problem med (och sen ska matte säkert bli lite snabbare på att visa vart vi ska sen).

Inga kommentarer: