söndag, december 9

Jag blir så förbannad

Efter att ha jobbat hela helgen med väldigt tidiga mornar och på tok för lite sömn så när jag åkte hem efter sista passet så ringde jag hem för att "beställa" lite mat på bordet till jag kom hem så fick jag höra av Janne att Maria hade ringt och talat om att lilla Spira hade blivit anfallen av två lösa hundar när hon varit ute på promenad.

När jag pratat klart med Janne så ringde jag till Maria för att få veta lite bättre vad som hade hänt med Spira.
När en av lill-mattarna hade varit ute och gått med båda deras hundar så kom det två hundar som var av kamphundsort och greppade tag i Spira och drog i henne från varsitt håll, dom hade oxå tagit omtag så hon var bra tuggad på. När ägaren till hundarna väl gör sig tillkänna så tar den bara hundarna och går åt andra hållet utan att stanna och kolla hur det var med hunden som dennas hundar höll på att slita i stycken bara en stund tidigare... eller lill-matte som fått se två okända hundar anfalla sin hund. Vad är det för fel på vissa människor egentligen?
Nu har Spira slangar i kroppen som sticker ut ur kroppen efter att fått åkt in akut till veterinären och imorgon ska hon tillbaka dit igen eftersom att det är så svårt att veta hur pass allvarligt skadad hon blev. Skadorna utvändigt kan man ju se men sen är ju frågan hur det ser ut invändigt, det man inte kan se...
Händelsen är polisanmäld och ägaren till kamphundarna hittad och kontaktad av polisen som faktiskt tog tag i det hela och följde upp anmälningen. Jag hoppas verkligen att det här går vidare eftersom det tydligen inte är första gången de där hundarna har attackerat andra och vet man om att sina hundar anfaller andra hundar så ska man inte gå med dom lös och speciellt inte där det kan finnas andra hundar.

Nu hoppas vi bara att Spira blir bra efter det här och att hon kommer att komma igen och bli den gamla go Spira som kan umgås med andra hundar utan att vara rädd.
Ni kan läsa lite mer om Spira på plogflickan's blogg där det oxå finns bilder.

Inga kommentarer: