torsdag, december 6

Äntligligen är 3,5 vecka slut

Nu har äntligen ägarna till hästarna som jag varit hästvakt åt kommit hem igen från Thailand så nu slipper jag halka fram och tillbaka mellan hagarna med odrägliga märrar och griniga gubbar.
Den sista veckan har varit riktigt dryg och det som var tråkigast och tog längst tid var utsläppet på morgonen men bara det var gjort så gick resten så mycket fortare (kändes det som i alla fall).
Nu slipper jag oxå hålla på att åka fram och tillbaka flera gånger om dagen då bilfärden tar längre tid än vad det tar att ta in hästarna på kvällen.
Men katterna var ganska söta i alla fall även om dom var lite för skygga för att vara roliga men Tissla tyckte det var kul att försöka få jaga dom lite fast hon egentligen inte fick göra det. Tissla fick oxå ett "jobb" när vi var där och gjorde morgonsysslorna som hon tyckte var stört kul. Det var att springa och leta reda på höpåsarna som matte lämnade lite här och där som hon sprang och hämtade åt mig (hon passade även på att kasta runt dom lite och tugga lite på dom).

Istället för att vara hästvakt längre så börjar det bli dax att återgå till verkligheten med vanligt jobb som det blir till helgen (usch upp vid 4-tiden) men innan dess så måste jag nog hitta på något med hundarna som börjar vara lite dryg.

Inga kommentarer: