fredag, mars 14

Snabb träning på morgonen

När jag sprang ut med hö i hagarna innan jag skulle släppa ut Lottefors-hästarna så passade jag på att göra en platsliggning med collie-fröknarna och dom låg hur fint och snällt som helst efter att jag skällde på dom igår för att dom reste sig, men idag så låg dom minnsann.

När alla stallsysslorna var klar så svängde vi in till brukshundklubben på vägen hem för att få träna hoppet lite grann eftersom vi inte har tränat det på nästan hela vintern.
Michan fick börja och vi passade på att göra en apportering innan hoppet och hon höll ju i alla fall i apporten men det var väldigt löst. Sen hoppet gjorde hon hur bra som helst.

Tissla fick oxå träna lite apportering. Provade göra den tävlingsmässigt och hundfan springer ut och konstaterar att apporten ligger där och börjar lukta på en massa annat... då blev jag förbannad och gick och frågade vad i h-lvete hon höll på med och sen gjorde vi om det och då tog hon apporten så då blev det lite blodpudding och sen gick vi till hoppet.
Jag börjar fundera om jag kanske ska ge fan i att träna hindret något för både Michan och Tissla gjorde det klockrent, det fanns inget att klaga på (om man inte ska vara jättepetig och klaga på att det var ett lite seg sitt på andra sidan hindret).

Inga kommentarer: