torsdag, mars 13

Hertsjöträning

Nypa fick börja träna ikväll eftersom det var agility först. Det var en agilitybana och jag tror att Nypa tycker det är bra roligt med klätterhinderna för hon riktig flyger upp på dom och ser alldeles tok-lycklig ut.

Michelle fick komma ut som nästa hund när lydnadsträningen hade börjat. Idag så gick linförigheten hur bra som helst så det är jag hel nöjd med även om hon är lite för lång ifrån mig stundtals. Körde igenom klass 1 med henne idag oxå men utan kommendering och jag kan inte vara annat än nöjd för hon var bra koncentrerad trots att det var många andra i ridhuset så det var lite trångt.

Tissla vet jag inte vad jag ska säga om idag... Hon var bara loj och seg. Det fanns inte någon riktig motivation. Körde igenom klass 2 med henne och hon gjorde ju momenten men det var inte så mycket mer. Fjärrdirigeringen fungerade inte idag heller om jag inte stog nära så jag får väl träna när några gånger hemma innan vi ska iväg och tävla och hoppas att det släpper, annars så går det som det går ändå på lördag.

Inga kommentarer: