onsdag, mars 12

Hundar i snöyra

Ikväll var vi några tappra medlemmar i träningsgruppen som träffades vid Jysk för att träna lite, vi hade för kvällen bjudit in alla som ville träna med oss men vi blev bara tre, jag, Jessica och Ronny som var tillräckligt modiga att trotsa vädrets makter.

Vi började med en platsliggning och Michelle låg kvar hela tiden men det såg ut ett tag som om hon var på väg att kliva upp, men hon låg kvar.
Sen blev det lite positionsträning som uppvärmning och det går bara bättre och bättre med det nu så vi provade att gå lite och göra lite vändningar och halter och det var så kul att se vilka framsteg hon gjort.
Sen kommenderade Jessica oss igenom klass 1 inför lördagen och jag vet inte riktigt om vi ska vara så nöjd med det... Michan blir lite störd när det är någon som står och ropar så det är bra att vi får lite träning på det. Linförigheten var hon lite okoncentrerad och halkade efter (!) lite grann och tittade på annat så där fick jag hjälpa henne lite med något dk.
Läggande under gång ville damen inte göra i det här skitvädret så efter att ha försökt några gånger så blev det ett läggande med ett STORT dk, men det gick.
Inkallningen så satt hon kvar så jag fick ropa en gång till och det vet jag inte om det har hänt någon gång förut, för hon brukar ju villa komma innan jag hunnit ropa.
Ställande under gång fungerade bra mycket bättre, det är hon riktigt duktig på.
Appporteringen får jag vara nöjd med att hon håller i apporten tiden ut och inte släpper den även om hon jollar med den i munnen och knappt håller i den.

Tissla fick börja med lite fritt följ och efter en kort stund så visste vi vad vi behövde träna, svängar, och speciellt vänster svängar för där så går hon rakt in i mig. Men efter en stund så var det rätt så bra svängar så då nöjde vi oss.
Läggande under gång gick snabbt och smärtfritt så det behövde inte göra mer än en gång.
Inkallning med ställande gick oxå bra så det blev inte heller många repetioner på det innan vi gick vidare.
Rutan gick kalas bra men jag fick ta ett dk för att få henne hela vägen in i rutan.
Fjärrdirigeringen gick från sådär till inget alls... backade tillbaka så att jag stog alldeles framför henne, då gick det men försökte jag gå längre så låg hon bara och kollade på mig som ett fån.. Får hoppas att det bara är något för kvällen.
När vi tränat klart för en stund och stog och pratade så passade Tissla på att fiska godis från Jessica och det enda hon behövde göra var att springa fram och tillbaka till rutan och det kom hon på alldeles själv =).

Inga kommentarer: