tisdag, juli 29

En helt vanlig tisdag

Som vanligt en tisdagkväll så blev det lite hundträning på klubben.

Tissla fick komma ut och träna först. Vi började med att träna vänstersvängar men jag måste nog torrgå lite själv först så jag får in en egen rutin på det själv innan vi gör det tillsammans.
Krypet fungerade jättebra, inga grodhopp idag men det var svårare att förlänga krypet men det kommer det med allt eftersom.
Lite apportering blev det oxå men inget avancerat utan mest motivationshöjande och det var det verkligen.
Som avslutning så körde vi lite framförgående som vi måste jobba med stoppen på så hon inte vänder upp och tittar på mig. Det som fungerade bäst var en grej som kom över huvudet på henne men det fungerade bara en gång så vi får nog luska vidare på det.

Michelle fick börja med lite apportering. Nu plockar hon upp den och jag kan få den i handen. Hon satte sig t.o.m med apporten i munnen så det är ett stort steg frammåt så vi ska nog fortsätta jobba så här ett tag.
Lite linförighet blev det oxå även här var det stora framsteg. Hon verkar ha kommit på att hon har en bakdel! Hon flyttade in den så fint i vänster halterna att jag fick hissa upp hakan från backen.
Som avslutning så blev det lite inkallning med leksak åt sidan och det har hon verkligen köpt för när vi testar av så går hon snällt in och sätter sig i fotpositon utan att hoppa på mig först.

Janne och Soda tränade lite dom med. Dom började på med läggande under gång och det gick väldigt bra och Soda förstod snabbt vad det var husse ville. Men sen blev hon lite störd av att ekipaget använde hårda kommandon så då flyttade dom lite sig och gjorde ett sista läggande innan de gav sig för kvällen.

Inga kommentarer: