torsdag, juli 24

Vilken värme

Varför ändra på något som fungerar... frukost 6.30-7.15 och sen samling och avfärd till skogen vid 8.00.
Vi fortsatte att jobba på våra återgångar till stigen men nu fick vi prova att lägga till ett kommando när hon kom tillbaka till mig och tog kontakt och det köpte Tissla mycket bättre även om hon inte håller sig runt mig hela tiden så var det bättre än gårdagen. Men det blev svårare ju närmre stigen vi kom men där hade vi ju lite hjälp om det var så att hon försökte påbörja sitt sökslag utan att jag skickat iväg henne, det tar sig.




På eftermiddagen så hade vi en ny instruktör i lyndnaden, Nils-Rune Larsson. Det var lite annat tänk här men man plockar ju det man själv tror på och tycker funkar från alla och det gäller att utnyttja kunskaperna från de olika instruktörerna när man har chansen.

Även här tog jag upp apporteringen på Michelle och fick ytterligare hjälp med det och vi hittade ett sätt som fungerade mycket bättre än det jag har provat på henne tidigare.

På kvällen så hade lägrets bästa danskar (det var bara dom) fixat till med rallylydnad så alla som ville kunde prova på det. Det blev riktigt lyckat och var uppskattat av oss andra.

Inga kommentarer: