onsdag, juli 23

Redan onsdag

Lite seg upp var man idag när klockan ringde vid 6-tiden så det var lite jobbigt att kravla sig ifrån det varma sköna täcket men det var bara att kliva upp och ge vovvarna frukost och en liten morgonrastning innan man gjorde samma sak med sig själv.

Idag så var det dax att börja jobba med tillbaka gången till stigen från figgen där Tissla skulle gå runt mig och gick hon förbi så skulle jag stanna och vänta in henne utan att säga något så hon fick upptäcka att om man inte håller sig runt matte så får man inte springa ut på andra sidan heller. Tissla tyckte det här var väldigt konstigt och köpte det inte så bra men vi har bara testat det en gång så vi får köra så här några gånger så får vi väl se vad som händer.


På eftermiddagen så var det lydnad med Nancy igen och den här gången så kollade vi på Tisslas ljud vi vändningar på stället och det var ganska så lättlöst, en enkelt TYST direkt efter eller istället för fot så var hon tyst. Vi kollade på hennes vänstersvängar oxå eftersom hon har en tendens att smacka in i mig då och där ska vi försöka lära in en rutin som vi gör alltid när vi svänger vänster.
På kvällen sen så var det premiär för lägrets första lydnadstävling (klass 1) och där så ställde jag och Michelle upp lite för kul.Jag var riktigt nöjd med henne när vi var klar även om jag vet att hon kan lite bättre så gjorde hon det bra med tanke på värmen och att hon inte är någon maskin. Det blev några missar men det är ju så man lär sig och där får vi en liten fingerpekning till vad vi behöver träna på.
Mest nöjd är jag med hennes inkallning trots att jag fick ta ett dk där men hon hörde tydligen inte mitt första kommando men hon hade ett så himla fint avslut utan att hoppa på mig så det är jag jättenöjd med.
Vi fick ihop ca 171,5 poäng och knep en andra plats så vi är nöjd för ett sånt här prisbord som det var här kommer jag aldrig att se på någon mer lydnadstävling, tänk vad grejor vi fick! Kul.

Inga kommentarer: