fredag, juli 25

Hundträning och Mexikans afton

Upp tidigt för att sticka ut i skogen och köra lite sök, det är väldigt tacksamt att vi har specialen på förmiddagen och inte på eftermiddan då vi kan gömma oss i skuggan på lydnadsplanen utan så himla mycket kläder på.
På söket så fortsatte jag och Tissla med samma sak, när hon går ifrån mig så stannar jag och när hon kommer tillbaka så ger jag henne kommandot och sen går vi. Idag så fungerade det jättebra ända tills det blev en liten miss för figgarna vid ett tillfälle då dom gick ut en stund efter mig och inte såg att jag inte kommit ut till stigen än och började prata med Tissla som tappade fokusen totalt, sen blev det svårt för mig att få henne att söka upp kontakten med mig igen... vilken tid det tog, även på den andra sidan på väg ut till stigen från figgen... På eftermiddagen så var det riktigt varmt så det var väldigt skönt att vi kunde sitta i skuggan och titta och lyssna när vi inte gick med hund.

Idag så ville jag ha lite hjälp med Michelles koncentration så vi gjorde en liten koncentrationsövning och sen får man jobba vidare lite på den så får vi se hur det går men vi kör på. Vi tog oxå upp hennes brist på stjärtkontroll då hon inte riktigt vet att hon har en bakdel så nu har vi en del att träna på när vi kommer hem.


På kvällen så var det mexikansk afton med tacos och fest med prisutdelning till de bästa Mironik's och Gemdales ekipaget under året och det traditionella lotteriet med stoooort prisbord där man själv får välja det man vill ha.

Prisbordet till de bästa ekipagen!


Behöver jag säga att det blev en sen kväll denna kväll där det surrades flitit.

Inga kommentarer: