torsdag, maj 1

Hälsingeklövern

Idag så var det dax för den årliga inofficiella tävlingen i brukslydnad, den här gången i Järvsö.
Michelle gjorde sin debut i appellen med ett helt okej resultat. Det ända som inte gick så jätte bra var de momenten jag visste sen tidigare att hon inte var riktigt klar i så och dom är jag nöjd med ändå.

När det var Tisslas tur på planen så ville jag bara ha en hund med mig på planen och inte något dött i ett snöre som jag hade sist vi var i Järvsö och tävlade. Det började med en halvapatisk hund men på slutet kom hon igen och blev mer pigg och allert så när alla momenten var klar så fick hon springa skällande från plan och det var tydligen väldigt kul för hon tände till direkt.
Poäng på allt fick vi oxå förutom platsliggningen som vi avstod.

Inga kommentarer: