tisdag, maj 6

Tisdagsträning

Ikväll så var det träning på klubben igen.
Nypa fick komma ut och köra lite agility och det tyckte hon var helskoj. Vi lärde ju oss däcket förra gången vi körde agility så jag måsta kolla om hon fortfarande kom ihåg hur det var och det satt fortfarande så när vi ändå hade lite hjälp i närheten så passade jag på att lära henne gungan oxå och även det gick utan problem, förutom om man ska vara riktigt noga så springer hon för fort upp på den så man måste vara med och bromsa henne så hon inte flyger över.
Vi testade oxå att hoppa hinderna som var på mediumhöjd eftersom vi var lite lata med att sänka och det var några medium hundar som körde, men det var inga som helst problem för en liten och smäcker cardigan.

Tissla fick komma ut och träna lite kryp och apportering med hjälp av Rolle och vi fick bra tips och råd där som vi ska köra på. På krypet så ska jag parera höger bak med min fot och belöna när hon flyttar vänster bakben så hon får in tekniken och det ska väl inte vara omöjligt.
Apporteringen fick vi bra mycket bättre fart tillbaka på med hjälp av leksak sen blir det väl att köra att hon får kämpa lite grann när hon får ta den om någon håller ner den.
Som avslut så fick hon oxå köra lite agility och tydligen så är det bra att ha lite längre mellan dom gångerna för nu kunde hon högerslalom helt plötsligt.

Janne och Soda tränade lite dom med och hade tydligen fått beröm av några som gått förbi över hennes fina kontakt med husse så han var nöjd efteråt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Givetvis får du stå i vassen med mig.. vi kanske kan ha vm i kladdkaka där =)