måndag, april 21

Lydnad i solen

Ikväll så skulle Janne röja lite i dikena på klubben så då passade jag på att följa med och träna lite med hundarna.

Tissla fick börja med att ligga kvar en stund på plan och efter ett tag så kom det en liten pudel som höll på att springa agility för att hälsa och nosa en massa på Tissla som till slut blev tvungen att resa sig men hon låg kvar bra länge, sen kom den där pudeln springandes lite då och då så det blev lite störning.
Det blev lite fritt följ men då med mest fokus på att att hålla kontakten redan från första steget och det kan jag nog vara riktigt nöjd med.
Kryp tränade vi oxå men där var det mest kryp-tekniken så hon fick belöning för att hon flyttade på bakbenen och det funkade bra det oxå.
Som avslutning så gjorde vi först en slät inkallning och det var väldigt bra fart så hon fick en boll bakåt, sen så gjorde vi en inkallning med ett ställade och även det fungerade riktigt bra.

Michelle fick träna positonen med hjälp av nos-mot-godis och hon fick bra positon i stort sett hela tiden så det kör vi nog vidare på.
Sen körde vi lite hålla fast övning med apporten att hålla den stilla och det var inte så mycket protester men vi får fortfarande jobba vidare på det.
Sen hivade jag iväg apporten åt henne och då märkte jag att man kanske ska ha avlämnandet av appporten framför föraren på henne för det ser ut som att det skulle vara lättare att få till, får kolla av det lite mer innan jag bestämmer nått.

Nypa fick komma ut en sväng hon oxå och hon fick köra lite enkelt fritt följ där vi körde mest på positionen och bara några få steg och jag blir bara så impad av henne med tanke på hur lite vi tränar.
Sen blev det en massa agility och det var väldigt skoj tyckte hon och passade på att lära sig däcket oxå, bara så där lite snabbt och lätt, hon är för go hon.

Janne och Soda tränade en liten sväng dom oxå och det verkade ha gått bra för dom med för Janne var nöjd efteråt.

Inga kommentarer: