lördag, april 5

Kurs för Frida Sundberg

Igår så var jag till Edsbyns BK för att lyssna lite på Frida Sundberg som jag ska gå kurs för i helgen, det blev mycket prat om hur hon tränar med sina hundar och lite sånt samt att vi fick presentera oss och tala om lite vad vi ville ha lite hjälp med och vad vi gjorde med våra hundar.

Idag så forstatte vi och nu är många tankar som surrar runt i huvudet. Många nya idéer.
Vi har kört mycket prata och sen provat lite själva medans Frida gått runt och hjälpt till och kommit med tips och fler idéer.
Sen övergick vi till att ta ut en hund i taget och titta på varann eftersom att man lär sig otroligt mycket på att titta på andra oxå så det var hemskt roligt.
Jag fick lite hjälp med pip och ljud på Tissla så nu får vi se om vi kan få bort lite sånt oxå.

Michan fick jag lite hjälp med oxå och då främst med att jag faktiskt kan kräva mer av henne än vad jag hittills har gjort och vara lite hårdare på henne.

När vi kände att vi var klara för dagen så åkte vi och åt tillsammans på Atlantic i Edsbyn där vi fortsatte att prata hund och när klockan var sent och vi började känna oss lite trötta så surrade vi en stund till innan vi åkte hem för att ladda inför morgondagen, så imorgon så fortsätter vi igen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Nämen åhå nämen åhå ser man på. Jag är förvånad ty jag heter också Frida Sundberg.