lördag, juli 25

Mironik's lägret Dag 6



Vi började med spår på morgonen efter att ha fått en timmas sovmorgon efter festligheterna. Tomas var så snäll så han gick ut Michans spår och hon fick lite klurigheter. Michelle jobbade på bra och var riktigt noggrann men hon fick lite problem vid snitslarna och la lite för stor vikt på dom så nu ska jag bara använda klädnypor som markeringar i spåret. Spåret gick över något sandställe och där blev det lite svårt men Michelle kämpade på men jag tyckte att hon skulle bevisa lite mer för mig att spåret gick där men hon var lite trött så Tomas tyckte inte att jag skulle fråga henne för mycket. Det märktes att hon var lite trött för när hon kom fram till sakerna så stannade hon och tittade på mig så jag fick fråga henne om hon hittat något och då tog hon upp grejerna och kom med dom så vi lekte inte så mycket med dom innan hon fick lite godis och sen fortsätta med spåret så hon inte skulle bli helt slut på att leka. Slut grejen var en stoppad plyschboll som hon fick leka med tills den började gå sönder och då slutade det med att hon slaktade den och rev ur stoppningen men det tyckte jag hon kunde få göra om hon tyckte det var kul så det fick bli dagens spårbelöning.

På eftermiddagen så hade jag lydnad med Eva igen och då passade vi på att göra en budföring och den gick alldeles strålande så man kan bara vara nöjd. Hund och mottagare gjorde som jag ville. Sen tittade vi lite på läggande under gång och det var väl inte så mycket att göra åt det utan Michelle la sig snabbt och med bra teknink.

Som avslutning så tittade vi lite på rutan och den här gången så fungerade min metod inte speciellt bra så vi fick lite andra tips på det så det ska jag prova ett tag framöver. Kul när man får lite andra synvinklar.


Man kan bara tacka och bocka för Monica som har fixat och donat så att vi kan få komma och träna hund i en vecka utan att behöva tänka på något annat. Det enda vi behövde göra var att hålla koll på vilka tider det var mat, vilka grupper vi skulle vara i och vilka tider vi skulle börja i dom olika grupperna. Tänk vad bortskämd man har varit.
Jätte tack till dig Monica!!

Inga kommentarer: