fredag, juli 24

Mironik's lägret Dag 5

Idag så började vi med lydnaden för en gångs skull. Lydnadsinstruktör för dagen var Marie Lindh och jag måste bara säga att här fick jag veckans tips så fungerade så klockrent och grejen var att det var så enkelt så det bara inte kunde vara riktigt sant! Men det var sant och resultatet visade sig direkt. Vi började med att köra igenom lägreklass lydnaden så Marie fick kolla och sen komma med förslag på vad vi behöver finslipa lite mer på. Det var linförigheten (svängarna) och ingångar vid både apporteringen och inkallningen. Krypet fungerade inte riktigt men det kör jag på som jag tränat tidigare, men jag ska tänka på att träna in längden och inte bara småsnuttar i krypet.
Vi började titta lite på vänstersvängarna och där tyckte Marie att jag skulle prova ta ett steg bakåt efter vändingen för att se vad som hände och då bytte vi taktik lite och började lära Michelle att backa och efter att Marie fått visa mig hur hon menade att jag skulle göra så förstog jag det oxå, innan så kliade jag mig lite i huvudet. Sen gick vi över till att upplysa Mich att hon hade en bakdel som hon kunde flytta på genom att gå runt en träpåle i backen och då var hon tvungen att flytta bakdelen och fick jättefina rumpförflyttningar.
Sen blev det lite inkallning där vi har problem med snea sitt och att hon hoppar på mig så där fick jag prova att lugnt ta något steg frammåt när hon var två meter ifrån mig och det fungerade bra den här gången (vi har provat det förr med mindre lycka).

Dagens spår gick i lite sandig terräng med ganska så gles skog till en början för att bli lite risigt på slutet. I vanlig ordning så hade spåret legat runt två timmar innan det var dags att släppa på Michan. Hon spårade på bra med fint drag i linan men hade för dagen lite konstiga grejer för sig i spåret enligt Tomas då hon gick två meter från spåret när det blåste lite från det hållet men för att vara ärlig så höll jag inte koll på varifrån vinden kom, jag hade fullt upp med att hålla koll på Michelle för att tänka på annat. Vi misstänker att det kan ha gått annat folk där men vi vet inte säkert då vi hittade en bonusgrej i spåret som någon lagt ut (det var en brandslang som det stog slut 6 på) och den låg strax före en av hennes spårpinnar och Thomas som lagt spåret hade inte sett den när han gick ut det så man vet inte. När vi kom till en sandstig där Thomas gått över så tyckte Michelle helt plötsligt att vi skulle gå tillbaka från därifrån vi kom och envis var hon men vi redde ut det och sen var det inte så mycket kvar av spåret och det var inga som helst problem med resten. Det är inte lätt alla gånger.

På kvällen så var det dags för den traditionella festen med tacos, lotterier, avtackning av instruktörerna och personalen (matpersonalen fick de flesta av applåderna), korning av årets Mironik's hund osv... Tissla och Michelle blev årets 2:a och 3:e Mironiksare. När "lott-nissarna" gick runt och sålde lotter så passade jag på att köpa en hel drös så jag skulle få större chans att få tag i den där ankan som Tissla önskat sig så länge och den fick vi! sen vann vi fyra grejer till så då blev det lite tugg-grejer för det går alltid åt hemma hos oss.
Kan man säga något annat än att vi hade skitkul den kvällen! Humören på topp hos alla, hur kul som helst.

Inga kommentarer: