onsdag, juli 22

Mironik's lägret Dag 3

Idag så började vi med att åka ut i skogen för att spåra lite med Tomas Ivarsson. Äntligen så ska jag väl få lite hjälp med spåret på Michelle tänkte jag. Hon fick ett ganska så lätt icke förarspår med någon vinkel och lite pinnar och leksaker i spåret. Spåret fick väl ligga lite mer än två timmar ungefär då det var en del hundar och Tomas följde med runt på alla. När det väl var våran tur och vi gick iväg på spåret så spårade Michelle hur bra som helst. Ett litet tapp i en av vinklarna och sen på spåret igen med skapligt sug i linan. Så här bra har hon inte spårat på hela säsongen.

På eftermiddagen så hade jag brukslydnad med Eva Ivarsson så där passade jag på att få lite hjälp med krypet. Men det tyckte hon inte att jag skulle ändra något på så då fick vi gå vidare på nästa sak. Började på med inlärningen av frammåtsändandet så där fick vi lite tips på hur vi skulle börja träna in det. Sen fick Eva kolla lite på apporteringen och det enda hon kunde anmärka på där var avslutet då Michelle har en förmåga att sätta sig snett och en bit ifrån mig. Men det här är ett moment som jag inte vill bråka så mycket med henne i då hon har tyckt att det har varit väldigt jobbigt att vara nära mig med apporten i munnen, men vi ska prova men jag vet inte om jag vill "stoppa in" apporten i munnen på henne när vi gör det.

Inga kommentarer: