torsdag, juli 23

Mironik's lägret Dag 4

Spåret idag var oxå ett icke förarspår med en liggtid på runt två timmar som gick över några stigar, en del lite större och andra lite mindre. Där spåret gick över första stigen hade hon lite problem och fick tänka och fundera ett tag med löste det sedan och hittade på spåret på andra sidan stigen och fortsatte med spårandet. Vid andra stigen så trodde hon att det var lika som vid förra och fick lite för bråttom men upptäckte ganska så snart att det var lite annorlunda den här gången och letade sig tillbaka rätt. Sen kom hon till nästa svårighet, en spetsvinkel och efter att ha surrat och snurrat en stund så löste hon det och när hon kom fram till en av sina bollar som låg i spåret så bröt vi där för vi såg att det hängde en hel del andra spårsnitslar lite här och där så det var förmodligen någon som hade lagt ett spår där och när Michelle spårat så bra som hon gjort så tyckte vi att det var bättre att bryta där det gick bra istället för att ge henne en massa besvär och få sluta när det inte gått lika bra. Men jag var nöjd med det jobb hon gjort och hon skulle ju iaf träna lydnad senare idag så det kännes helt rätt att bryta där, man måste ju inte gå runt hela spåret bara för att det fortsätter en bit till.

Lydnaden hade jag idag med Lena Björnsson så jag passade på att få lite hjälp med fria följet och med rutan. I fria följet så hamnar Michelle gärna lite för långt ut och för långt fram. Om jag saktar ner farten när hon hamnar för långt fram så brukar hon backa tillbaka lite mer i rätt positon men då tycker jag att jag får gå så väldigt sakta så det känns segt, men Lena tyckte det var en lagom fart så vi får väl se hur det blir. Vi koncentrerade oss mer på svängarna då jag tycker att det där med bakdelskontroll är något vi kan behöva lite hjälp med då Michelle inte riktigt verkar vara medveten om att hon har en sån. Jag blev väl inte så mycket klokare där heller. Rutan körde vi lite olika inlärningsmetoder på så vi får väl se vad det blir där med.

På kvällen så blev det lite rapport då det var några som var lite nyfiken på hur det gick till och då är det ju enklast att bara visa det. Det var jag och Gugge med Tissla (Tack Gugge för att du ställde upp som mottagare) Tomas och Eva med Lia och Michael och Marie med Viktor.
Tissla tyckte det var hur kul som helst att äntligen få springa lite rapport igen för det var ett tag sen. Hon sprang jätte bra ikväll men på tredje skicket så var hon ganska så trött när hon kom in på stationen så då tänkte jag att det fick räcka för henne men när de andra hundarna lämnade stationen för att springa till D-stationen så tyckte hon att det faktiskt var orättvist att de andra fick springa och inte hon så jag sa okej och skickade henne oxå eftersom det värsta som kunde hända var att hon kom tillbaka och det har vi inte några problem med i normala fall men det hade jag inte behövt bekymra mig om för hon sprang utan en tanke på att komma tillbaka så hon måste ha haft det ganksa så trevligt därborta med Gugge.

Inga kommentarer: