fredag, maj 1

Hälsingeklövern

Idag var det dags för den traditionella hälsingklövern som är en tävling i brukslydnad mellan hälsingklubbarna.
Den här gången var det Edsbyns BK som stod som arrangör, vi blev 13 startande och som vanligt så var det flest startande från Bollnäs då vi var 5st och självklart så kammade vi hem segern tog tillbaka bucklan igen.
Inviduellt fick jag och Michelle inte till något bra snittpoäng men jag är otroligt nöjd med henne ändå då jag inte tycker att vi är riktigt klara för start än. Platsliggning med skott 0
Det blev lite jobbit för henne då två hundar reste sig redan efter första skottet, efter tredje skottet så blev det lite för jobbigt så då klev hon upp och gick försiktigt tillbaka till mig och där låg hon nöjd och lugn resten av platsliggningen. Så efteråt så gick vi iväg och lekte lite en stund med bollen och åt lite godis för hon gjorde det bra ändå.

Linförighet 8
Lite okoncentrerad i början och glömde bort lite vad hon skulle göra så jag fick säga åt henne att sitta vid första halten, men efter en helt-om så kom minnet tillbaka och då gick det mycket bättre. Framförgående 7,5
Här är jag mest förvånad över att vi fick poäng då det här momenten då vi inte klarar det ordentligt på träning än men av någon underlig anledning så gick det ganska så skapligt. Platsläggande 6
Jag måste erkänna att det här momentet hade jag totalt glömt bort så vi har inte gjort det på ett bra tag så det blev ett väldigt lååååångsamt läggande och det såg ut som att hon inte hade tänkt lägga sig men gjorde det när jag vred på huvudet och tittade på henne.

Inkallande 10
INGET hopp på matte vid ingången! Kryp 0
Vi har precis börjat träna kryp så det är var det ingen idé att göra då vi håller på att träna på hur man kryper.

Apportering 10
Är hur nöjd som helst, det här har vi har kämpat med. Visst håller hon apporten lite för löst (jag hörde hur den klapprade i munnen på vägen tillbaka) men hon gjorde ett bra avslut och höll i apporten även om hon mer än gärna spottat ut den. Hopp 8
Det här momentet var höjdpunkten och det jag är mest nöjd med för dagen, visst var det kul att få en 10:a på apporteringen som vi oxå kämpat med men det här var ännu bättre då hon har tyckt att det är lite läskigt att hoppa lite högre höjder.
Mich hoppar fint över och går ut lååååångt och vänder sig lite frågande om bollen kommer och då får hon sitt-kommandot och sätter sig direkt sen kom hon direkt när jag sa hopp åt henne och hoppar över och gör ett tokbra avslut, neddraget fick vi för att hon slog i hindret på tillbaka hoppet. Jag kan bara säga att jag är super nöjd med lilla fröken då hon höll ihop bra under hela programmet och överraskade mig flera gånger med att bevisa att hon kan mer än vad jag vet om.

1 kommentar:

Rysskan är ju jag sa...

vi har avlång och ni har rund... =)