tisdag, september 9

Tisdags träning

Idag så var vi upp till klubben för att träna lite grann.
Michelle fick börja med en platsliggning där jag knatade runt lite och även försvann en liten stund och det var inga som helst problem, men däremot så tyckte hon att det var lite konstigt när jag gick och ställde mig på sidan om henne ca 15m bort så då blev hon tvungen att sätta sig men då la jag bara om henne och sa att det var meningen att hon skulle ligga där jag lagt henne och då var det inga konstigheter längre så då gick jag bort till bilen och hämtade en leksak som hon fick som belöning och det tyckte hon var kanon.
Sen gjorde vi en budföring och det tyckte hon var helskoj och hade jättebra fart både till mottagaren och tillbaka till mig men hon fick belöning på båda ställena i form av leksak och då är allt bara skitkul.
Som avslutning så tränade vi hopp-sitt lite grann. Vi provade oxå att göra hela och det gick bra så nu så kör vi det bara uppdelat fram till tävlingen så vi får till längden efter hindret så blir det jättebra.

Tissla fick komma ut en snabbis hon oxå och eftersom hon var lite halvgalen så testade vi att köra ett lite kortare pass eftersom hon egentligen har träningsuppehåll just nu.
Vi körde lite linförighet och jäklarns vad på hon var, trängde som bara den men kul tyckte hon det var och jag halvsprang nästan och det tyckte hon var en väldigt bra fart att gå i.
Sen testade vi en inkallning med ställande och den var klockren. Jag tror det är bra med lite vila emellanåt.
Sen blev det lite apportering oxå när vi visade Linda lite hur vi hade tränat det och då passade vi på att visa lite olika träningssätt i det så hon fick lite att testa.

Janne och Soda tränade lite oxå och det gick jättebra för dom och hon hade fin kontakt i linförigheten men sen när de tränat ingångarna till inkallningen en stund så började nog Soda bli lite trött för då började hon lukta på backen istället så de avslutade träningen där.

Inga kommentarer: