lördag, oktober 2

KM i bruks

Idag så var jag och Michelle med på KM i bruks på klubben och det blev lägre spår vi startade i.
Efter lite surr med dom andra deltagarna så kom vi till skott och fick ordning på spåren och sökrutan så vi kunde komma igång. Påsläppet missuppfattade jag var påsläppspunkten var så jag lät Michelle gå före mig eftersom vi skulle över ett dike för att komma till spåret och sen kom hon tillbaka till mig så gick vi fram till den andra snitseln som hängde där och det var där jag trodde påsläppet skulle vara, så neddraget i betyget på påsläppet får jag ta på mig. Sen var det inte några som helst tveksamheter från Michelle när hon plockat upp spåret så vi bar iväg och plockade ett par pinnar och sen kom vi fram till något som såg väldigt likt sökrutan och mycket riktigt, spåret gick längs med sökrutan, kanske 10 meter ifrån så jag var inte sådär jätteglad då så jag hade tankar på att bryta där men efter att ha lett Michelle från sökbanan ett par gånger så lyckades hon få tag i spåret igen och när vi kom tillbaka till bilen och räknade pinnarna så hade vi alla med oss.
Budföringen gjorde vi sen i skogen och jag tror inte att det var nån av hundarna som genomförde den utan alla sprang mot skytten utom appellhunden som sprang dit skytten hade stått.
Lydnaden kändes helt okej idag oxå, men lydnaden är det som känns säkrast med Michelle.
Vi fick ihop 299 poäng och fick ett snitt på 8,31 och slutade därmed på en 3:e placering.

Linförighet 8,5
Framförgående 7
Platsläggande 9
Inkallande 9
Krypande 6
Apportering 9
Hopp 7
Platsliggande m skott 10
Påsläpp på spår 9
Spårning 10

Inga kommentarer: