lördag, oktober 9

Lydnads tävling i Edsbyn

Idag åkte jag och Michelle till Edsbyns BK för att testa lyckan ännu en gång i lydnadsklass 2.
Platsliggning gick utan några som helst problem och när den var gjord så var det bara för oss att kliva utanför planen för en snabb uppvärming eftersom vi hade startnr 1.
Fria följet kändes skapligt, samma sak med läggandet. Ställandet på inkallningen funkade inte alls idag så där får vi vara glada över att ha fått betyg överhuvudtaget. Rutan tyckte jag domaren var väldigt snäll med poängen eftersom Michelle travade lite sakta in i rutan. Efter vi gjort rutan så tyckte domaren att skick punkten till rutan såg väldigt nära ut och det var den så där tappade jag mycket fokus och hade väldigt svårt att få tillbaka den även om jag lyckades återfå den åt slutet av tävlingen.
På apporteringen så lyckades apporten landa precis brevid en luktfläck som tydligen luktade väldigt gott för där blev Michelle stående och smackande med munnen en längre stund och inte förrens tredje dubbelkommandot så tog hon apporten och kom med den, men då var betyget redan noll där.
På hindret så la hon sig på andra sidan istället för att sätta sig, något som hon hittat på nu på slutet att hon ska göra. På fjärren så avslutade hon med att skälla till en gång på mig, tur att hon är söt ändå.
Idag så fick vi nöja oss med 155 poäng och ett 2:a pris men vi hamnade på en 2:a placering och fick lite bling ändå.

Platsliggning 10
Fritt följ 8,5
Läggande 9,5
Inkallande m ställande 5
Sändande m ställande 10
Apportering 0
Fritt hopp över hinder 7,5
Fjärrdirigering 8.5
Helhetsintryck 8

Inga kommentarer: