söndag, september 19

Lägre spår i Sandviken

Idag så var det dags för Michelle att få prova på lägre spåret igen och jag hoppades att vi skulle få köra lydnaden oxå den här gången.
På lottningen så drog vi startnr 11 av 13 startande så det blev en lång väntan innan det var dags för påsläpp för oss och under tiden vi väntar så träffar vi på en av spårläggarna som hade lagt antingen spår 10 eller 11, hon hade stött på jordgetingar när hon gick ut spåret och där blev jag lite nervös eftersom mina jordgetingstick som jag fick för ett par veckor sen fortfarande kliade ganska så mycket... Men vi slapp träffa på dom iaf.
Påsläppet kändes faktiskt rätt så bra eftersom jag vet hur vinglig Michelle brukar vara på dom eftersom hon ska gå över spåret och gå lite fram och tillbaka innan hon har bestämt sig för hur spåret går, men idag vinglade vi bara lite grann. Sen var det lite svårt att gå där eftersom dom hade lagt spåret rätt över en myr så det var något blött på sina ställen, men å andra sidan så syntes det då för mig var spårläggaren hade gått bitvis.
När vi började närma oss slutet av spåret så fick Michelle helt plötsligt en ny fart i spåret så då började mina tankar snurra - j-vlar, nu har hon bytt spår och följer älg! men jag valde att följa efter henne ändå för jag hade ju faktiskt inte nån aning om var spåret gick och tänk vad lycklig jag blev när hon plockade upp en pinnen efter en liten bit. Vi kom runt spåret med alla pinnar hittade!

Efter lite rast vila så blev det platsliggning och där skötte hon sig alldeles utmärkt men sen på budföringen hade hon bestämt sig att hon bara skulle till skytten redan när vi var på väg att gå och hälsa på mottagaren.

På lydnaden hade hon samma härliga attityd som på tävlingen i Bollnäs så det känns så himla kul att gå ut på lydnadsplanen med henne.
Dagen slutade med att vi fick ihop 488 poäng, en fjärde placering och uppflyttning till högreklass spår!

Linförighet 7,5   7,5
Framförgående 8    7
Platsläggande 7,5   8
Inkallande 10   10
Krypande 6,5   5
Apportering 9   9,5
Hopp 5   5
Platsliggning m skott 10   10
Påsläpp på spår 9   9
Spårning 10   10
Budföring 0   0

Inga kommentarer: