fredag, november 13

Spårar vidare

Det är bäst att passa på att göra så mycket spår vi hinner innan vintern så idag så fick Zookie åka ensam ut i skogen. När vi kom fram fick hon vänta i bilen medan jag gick ut tre spår åt henne på 10 meter vardera och med en leksak på slutet.
När spåren var lagd så gick jag och hämtade Zookie och så gick vi till det första spåret men vi gick in i skogen en liten bit före jag gått in när jag lagt spåret så vi kunde "snubbla" över det då jag kör med spontanupptag med henne helt utan någon retning. Direkt vi kom fram till spåret så sög hon in det i näsan och sen bar det iväg och det tog inte lång stund innan hon var framme vid leksaken men den hade hon inte tid med utan hon ville fortsätta att följa spåret så där fick matte jobba lite och tala om att det spåret var klart innan vi gick ut till nästa spår som låg på andra sidan stigen.
Andra spåret missade Zookie första gången vi gick förbi, men på vägen tillbaka så hittade hon det och bar iväg. Inga problem där heller även om det var två stora traktorspår hon fick gå över innan spårslutet. Här fick matte jobba igen men den här gången var leksaken lite roligare för det var en pip i den så det gick att ändra fokus lite lättare då.
Tredje spåret tog hon hur bra som helst, vi kom väl mot det i bakspårs håll (lite klantigt av mig) men efter att ha plockat upp spåret och gått en tre-fyra steg så vände hon in mot skogen åt rätt håll! Det blev väl ett lite yvigare spår då hon vinglade lite fram och tillbaka över spåret men det är inget jag oroar mig över. Även på det här spåret fick matte jobba vid slutet då spåret är så mycket roligare än vad spårslutet är. Såna problem är trevliga att ha i spåret.

Inga kommentarer: