lördag, augusti 9

Lägre spår i Järvsö

Idag så åkte jag och Tissla till Järvsö för att tävla lägre spår. Först så var det lottning och där drog vi spår 1, bra tänkte jag för då slipper vi vänta så länge.

Det började inte så bra, redan vid våran "pinnvärmning" så strulade det och Tissla ville inte plocka upp pinnen till mig så då testade vi att göra det på ett annat ställe och då gick det bättre. Sen kom domarna så då selade jag på Tissla och vi gick mot spårstarten men då tittade tävlingsledaren på klockan och tyckte att det var lite tidigt för påsläpp så då fick vi vänta en stund till så även där blev det lite fel för Tissla men då har man lärt sig det till nästa gång.

När vi sen fick gå till påsläppspunkten så spårade Tissla hela vägen dit men sen när jag väl släppte på henne så gick hon bara runt och yrade och tog inte upp något spår så domarna fick lämna oss där med en nolla på påsläppet.
Vi satte oss en stund och lugnade ner oss och sen provade vi spåret igen och den här gången så gick det bättre och vi kom iväg och det märktes att hon hade spåret i näsan.
Vi gick långt innan vi hittade för oss, första pinnen så vi var i spåret i alla fall så gick vi en bra bit till så hittade vi en till pinne! Sen kommer vi till det mindre roliga... efter att ha spårat en bit till så upptäcker vi att vi är tillbaka vid början av spåret igen.

Inga kommentarer: