lördag, juni 2

Lägre spår

Igår drog jag och Janne bilen med husvagn och hundar till Olandstraktens brukshundklubb eftersom jag och Zookie kom med på deras lägre spår tävling idag med samling 7.00 men jag måste erkänna att jag funderade på att ringa återbud när jag vaknade av att det smattrade som bara den på husvagnstaket.
Vi började med lottningen och vi drog spår 8 så det blev en stunds väntan innan det blev våran tur.
Zookie spårade super och hittade (tydligen) alla pinnarna men klantmatte trodde inte att vi hade 7+1 och tyckte att hon kände orde-ntligt överallt inne i fickan och utanpå för att hitta alla och redovisade då 6+1.
När vi kom tillbaka till klubben var det dags för budföring och när jag flyttar spårvanten som jag glömt lägga tillbaka i bilen så hittar jag en till spårpinne... Suck...
På budföringen tyckte Zookie att mottagaren var så trevlig att hon stannade kvar med henne.
Sen blev det platsliggning och efter det lydnad i spöregn på en sjöblöt plan, Zookie trodde att jag skojade när vi gick ner mot lydnadsplanen i det här vädret.
Med tanke på vädret så är jag nöjd med det Zookie gjorde ute på lydnadsplanen då hon verkligen tycker att det suger med sånt här väder.

Linförighet 7-7
Framförgående 5-5
Läggande 0-0
Inkallande 9-9
Krypande 6,5-6
Apportering 9,5-9
Hopp 6,5-6,5
Platsliggning med skott 10-10
Påsläpp på spår 9,5-9
Spår 9-9
Budföring 0-0
449,75 poäng uppflyttning och klassvinst

Zookie är liiiite missnöjd med dagens väder

Inga kommentarer: