tisdag, maj 1

Hälsingeklövern 2012

Igår tog vi husvagnen till Ljusdal för att ladda inför årets kamp i brukslydnad mellan hälsingeklubbarna på den stora inofficella tävlingen Hälsingeklövern. 
Bollnäs hade ju tagit hem bucklan förra året så vi ville ju få med oss den hem igen men tyvärr så fick den stanna i Ljusdal eftersom dom vann... Men nästa år följer den med hem.
Det här året så ställde jag upp med Zookie som är i lägreklass och det är super att få veta ungefär hur man ligger till efter vintervilan med en sån här tävling. 
Jag blev positivt överraskad över Zookie ute på planen då hon höll ihop bättre än vad jag hade räknat med under hela programmet eftersom jag kommit på mig själv med att belöna väldigt flitigt under träning.

Linförighet 8,5-8,5 Hon var inte riktigt med i början men skärpte till sig och gick riktigt fint
Framförgående 7-7 Momentet är inte riktigt klart men mycket bättre än det har varit
Platsläggande 8-7,5 Transporten är långt ifrån bra så den får vi fortsätta att jobba med
Inkallande 9-10 Kanske liiite snett sitt men annars helt okej
Krypande 0-0 Hon reste sig precis innan halten men innan så kröp hon riktigt bra
Apportering 8,5-8,5 Dåligt tempo in men upptäckte att hon hade en trasig tand efter så det gjorde nog ont
Hopp 9-9 Fick ta till ett dk på återhoppet men det är bättre än att hon tjuvstartar på återhoppet
Platsliggning 0-0 Avstod vi från då vi inte hunnit med att träna det så mycket
Platsliggning appellklass

Maria och Loppa

Kerstin och Ricce

Snygg Ricce

Platsliggning högre och elitklass

Domare Thomas

Zookie kryper

Jessica och Theo

Maria och Alex



Inga kommentarer: