torsdag, oktober 27

Kvällstävling i Sundsvall

Ikväll så var jag och Zookie till Sundsvall som hade en extra kvällstävling för lydnadsklass 1 och 2. Efter samlingen blev det platsliggning och där tyckte jag Zookie nosade runt på platsen lite väl mycket så det  måste vi ta tag i på träningen. Tandvisningen gick utan några som helst problem. På linförigheten så kändes hon rätt med men under språngmarchen så sprang hon ifrån mig lite så där var jag tvungen att klämma in ett dk så då vet jag ytterligare en sak vi behöver träna mer på. Även avslutningar på dom moment Zookie ska komma till mig behövs tränas på för hon har börjat gå så långt bakom mig innan hon vänder upp och sätter sig bredvid sidan så det kan bli mycket bättre.
Det moment jag är mest nöjd med för kvällen är ju förstås ställandet som vi har kämpat med ett tag. Sen är jag ju förstås rätt nöjd med mig själv som behöll lugnet och inte tappade humöret och fräste tillbaka när tävlingsledaren skällde ut mig 2-3 gånger innan vi var klara med programmet eftersom jag rörde mig mellan momenten och stod inte kvar på samma ställe som momentet var slut. Som avslutning sen så skällde han lite extra på mig innan jag gick ut från planen så dom som skulle in och tävla efter mig bara stod och gapade när jag äntligen kunde gå därifrån och belöna Zookie ordentligt för det hon gjort på planen...
Men som lite plåster på såren efter att ha blivit utskälld så tog vi hem segern i klassen och fick ihop 176 poäng så det blev ett första pris!

Platsliggning 10
Tandvisning 10
Linförighet 7 pos, släpper, dk
Läggande 7,5 dk, segt
Inkallande 9 tempo sista biten, avslut
Ställande 10
Apportering 10
Hopp över hinder 9 avslut
Helhetsintryck 8 Mer intensitet önskas


Inga kommentarer: