lördag, oktober 15

Ett nytt försök

Idag åkte jag och Zookie till Hudiksvall för att tävla i lydnadsklass 1 igen.
Även den här gången nollade vi ställandet som på den senaste tiden har fungerat klockrent på träning men det blir inte alltid som man tänkt sig.
Men trots att vi fick ihop 157,5 poäng även den här gången så tyckte jag Zookie gick mycket bättre den här gången med bra fokus även om hon tappade den kortare stunder.
Det enda jag är missnöjd med idag är ställandet men i övriga moment tyckte jag hon skötte sig toppenbra och ska jag gå på känslan vi hade på planen så tycker jag att det var den bästa tävlingen vi gjort tillsammans jag och Zookie så jag är mer än nöjd med henne.

Platsliggning 10
Tandvisning 10
Linförighet 8 Tappar position ibland
Läggande 8,5 något långsamt läggande
Inkallning 9,5 Avslut
Ställande 0 Stannar ej
Apportering 10
Hopp över hinder 10
Helhet 10
Sammanlagt 157,5 poäng och ett 2:a pris

Inga kommentarer: