tisdag, april 27

Lydnadsträning

Idag tog jag med mig collieflickorna upp till klubben för att köra igenom lägre klass lydnaden på Tissla och Michelle så vi vet vad vi borde träna på till lördag då det är Hälsingeklövern.

Jag började med Tissla som jag tänkt att jag ska testa på extern belöning igen och se om det får upp motivationen lite. Det tyckte jag funkade rätt så bra faktiskt.
Alla momenten utför hon även om vissa är bättre än dom andra och lite kluven är hon då hon väldigt gärna vill dra till belöningen, men en liten tumme i ögat så håller hon sig på mattan.

Michelle hade mycket ljud för sig och var väldigt överladdad så hon hade startskrik på alla starter så det märks att det var ett tag sen vi kunnat träna ordentligt.
Men jag blev glatt överraskad över att vissa moment verkade funka bättre nu än innan vintern så jag vet inte om hon har smält det vi gjorde då eller om det var en lyckoträff idag bara.

Zookie fick komma ut en sväng hon oxå men hon fick mest äta lite godis och hoppa lite på folk.
Sen blev det väl lite sitt, ligg och position för henne så hon inte bara blev matad.

Inga kommentarer: