tisdag, oktober 7

Tisdagsträning

Idag märktes det att det börjar röra sig mot vinter och kallare tider... Det var bara ett fåtal som hade åkt upp till klubben för att träna lite hund ikväll, och med tanke på kylan så förstår jag det.

Michelle fick komma ut och köra lite fritt följ och idag så koncentrerade vi oss på positionen och den var faktiskt bra mycket bättre än vad den har varit så jag blev alldeles förvånad dels för att hon höll en bättre positon men mest för att jag hörde knappt ett pip från henne så gårdagens träning tog hon till sig hur bra som helst...
Jag passade på att få lite hjälp av Agneta så jag slapp försöka själv med att se hur hon gick och hur hon satt för att kunna belöna henne på rätt ställe.
Vi började på lite med fjärrdirigering oxå men då körde vi med klickern så fick hon själv bjuda på sitt och ligg och det gjorde hon riktigt bra, men hon provade att komma och sätta sig i fotposition oxå, hon är bra söt.

Janne och Soda var ut och tränade lite dom oxå... det blev lite linförighet för dom och Soda skötte sig väldigt bra och hade haft väldigt fin kontakt hela passet så husse var nöjd.

1 kommentar:

Anonym sa...

du är utmanad !!! Titta till min blogg för vidare information !! =)