lördag, juni 6

Lägre spår

Så var debuten i lägre klass spår avklarad för Michelle. Efter lottningen på samlingen så stack vi ut i skogen för att vänta på våran tur att få springa runt spåret, då vi dragit nr 7 så fick vi väl vänta ca 2 timmar eller något sånt och under den tiden så plockade jag två fästingar som var och kröp på huvudet på Michelle.
När det blev vår tur så selades hon på som vanligt och så gick vi till vårat spår för påsläpp. Kanske inget lysande påsläpp men det är det påsläppet vi har idag, så vi vet vad vi har att jobba med, men hon tog spåret och färden bar iväg. Efter ett tag så stannade Michelle till och plockade upp en pinne, tjohoo! första pinnen hittad. Efter lite belöning så släppte jag på henn igen och då kom vi fram till en vinkel (antar jag). Där misstänker jag att hon bytte spår till något mer intressant, som tex älgspår, så där någonstans så blev det väldigt irrigt eftersom jag så snällt följer med där Mich tycker att vi skulle gå men efter ett tag så tycker jag att det här kan inte stämma så vi börjar försöka ta oss tillbaka och när vi kommit tillbaka en bit så verkar det som att hon tar upp spåret igen så vi gör ett nytt försök att åtminstone ta oss runt även om vi inte kommer hinna på tiden. Det visade sig att det inte gick något spår där heller så där tappar jag tålamodet och vänder på klacken och hoppas att jag hittar tillbaka efter allt knatande runt i okänd skog. Någonstans på vägen tillbaka så stannar Mich till så jag vänder mig för att kolla om hon kommer och då har hon plockat upp en spårpinne! Så jag slutar att muttra och belönar henne ordentligt innan jag kollar om hon vill ta upp spåret och spåra dom sista metrarna tillbaka och det gör hon så då bär vi iväg igen. Vi hinner knappt spåra 10m så börjar Monica ropa efter oss i skogen och då klarade inte Michelle av att koncentrera sig längre utan började kolla efter var dom var som ropade.
Sen åkte vi tillbaka till Otbk och surrade lite och passade på att träna lite platsliggning med skott lite på sidan om när vi ändå hade chansen. Det var inga som helst problem förutom att när Michelle tyckte det hade gått 5min så kunde väl hon kliva upp och göra något annat istället.
Nu åker vi hem och tränar vidare så kanske vi kan ta oss runt spåret nästa gång, eller till andra pinnen iaf ;)

Inga kommentarer: