onsdag, februari 4

Lydnad med träningsgruppen

Ikvälls så var det träningsträff med träniningsgruppen uppe på klubbens parkering.
Eftersom jag jobbade så kom jag sent så jag började i andra ändan, med fika och lite surr först men det gick det oxå.

Sen gick jag ut och tränade lite med Michelle. Vi började med lite inkallning för att göra av med lite energi, sen fokuserade vi lite på ingångarna. Vi ska försöka få bort lite hopp och studs men det är inte det lättaste med den lilla vesslan när hon är så snabb som hon är, man ska ju hinna med henne oxå. Men med mycket dämpning och en stoppande godisbit framför näsan på henne så blev det lite färre hopp.

Sen blev det lite positionsträning och där tycker jag att det har blivit bättre men hon hamnar gärna antingen för långt ifrån eller lite för nära så det får vi bli mer noggrann med. Vi testade att gå nära grejer (snövallar och plogkanter) oxå och det var väldigt jobbigt tyckte hon och ville gärna hålla koll på det vi gick nära.

Som avslutning så tränade vi tekniken i hur man lägger sig från stående position då Michelle tycker att man först slår ner rumpan och sen framänden och jag tycker att man gör tvärt om så här blir det till att nöta.

Inga kommentarer: