tisdag, juni 3

Tisdagsträning

Idag så körde jag på som bara den på eftermiddan på jobbet så jag skulle hinna upp till klubben för att träna lite med hundarna... Jag hann nästan till platsliggningen men missade den med förmodligen bara några minuter.
Michelle fick komma ut och träna lite postion och svänga i fritt följ/linförighet och tyckte jag hade henne riktigt med mig innan vi blev kommenderade i klass 1.
Linförigheten så började hon med att tappa koncentrationen och släppa mig väldigt mycket i början men mot slutet av programet så blev det bättre men jag vill gärna ha henne med redan från början så vi behöver nog träna mer på att någon står och ropar på oss för det verkar störa henne mycket en stund i början.
Ställande under gång är ju Michan väldigt duktig på men nu strulade hon lite grann i transporten så jag tog i lite i mitt kommando för att få henne i fotpositonen igen men det blev väl lite för hårt för vid återgången så smög hon sig ner till läggande istället så det gjorde vi om och då gick det mycket bättre.
Resten av programmet flöt på riktigt bra till och med apporten höll hon i även om det inte var fint och still hon höll den men hon släppte den inte iaf.

Tissla fick oxå komma ut och träna en sväng men hon var mest bara seg och oengagerad så det blev mest bara pannkaka av alltihop... Det ända som var riktigt bra var skicket till rutan som verkligen var en 10:a men hon gillar ju att springa dit så jag får väl vara glad för det lilla med henne idag...Tissla tar ut korna på betet efter mjölkning

Inga kommentarer: